Koolituse struktuur – 3 õppeastet
Kõik moodulid viivad läbi Biodécodage® kooli sertifitseeritud koolitajad.
- I tsükkel: Konsultant – 18 kohustuslikku päeva, avatud kõigile, eeltingimusi ei ole.
- II tsükkel: Nõustaja – 28 kohustuslikku päeva, eelduseks I tsükli läbimine.
- III tsükkel: Terapeut – 21 kohustuslikku päeva, eelduseks I tsükkel ja II tsükkel Terapeudi tiitli kinnitamiseks).
Kellele koolitus on mõeldud
Christian Flèche’i loodud Praktilise Bioloogilise Dekodeerimise koolitus on suunatud:
- keha tervise valdkonna spetsialistidele (õed, arstid, füsioterapeudid, osteopaadid, massöörid jne),
- vaimse tervise spetsialistidele (psühholoogid, psühhoterapeudid, hüpnoterapeudid, coach’id jne),
- sportlastele, õpetajatele ja kõigile, kes tunnevad huvi abistavate suhete ja heaolu vastu, sh ilma meditsiinilise taustata,
- kõigile, kes soovivad liikuda isikliku arengu teel või otsivad igapäevaseks tööks ja eluks uusi tööriistu,
- ka diagnoosiga inimestele, kes soovivad leida tee tervenemise poole.
Hoiatus
Praktiline Bioloogiline Dekodeerimine:
- ei ole lubadus tervenemiseks ega ainsaks tõeks; see on avatus, uudishimu ja hüpoteeside väli, mida terapeut juhib, kuid mida saab kinnitada või ümber lükata ainult patsient ise;
- ei ole meditsiini alternatiiv, kuid võib mõnel juhul olla sellele täiendus;
- ei asenda arsti või muu tervishoiuspetsialisti konsultatsiooni (psühholoog, osteopaat, energiatöö tegija, füsioterapeut jmt);
- praktikud ei anna meditsiinilisi diagnoose ega määra ravi ning ei võta endale arsti rolli.
Kõiki patsiente ja õppureid julgustatakse järgima oma raviarsti ja soovitusi.
Koolituse eesmärk on:
- omandada ja integreerida õpitav
- töötada läbi enda sisemised konfliktid
- osata kasutada praktilist bioloogilist dekodeerimist oma konsultatsioonides
- õppida teoreetiliselt ja praktiliselt bioloogiat, psühholoogiat ning inimese keha süsteeme
- esitada küsimusi ja saada vastuseid koolitajalt
- korrigeerida ja täiendada teadmisi
Esimene õppeaasta – BIOBAASID
See tsükkel on ühtaegu isiklik seiklus ja oskuste omandamine.Kuue mooduli jooksul õpitakse kuulama ja mõistma emotsioone, mis võivad olla sümptomite aluseks – enda või klientide puhul.
Osalejad õpivad tuvastama ja mõistma oma tegelikke tundeid ning andma neile positiivse tähenduse.
Lisaks isiklikule ja kollektiivsele teekonnale saadakse väärtuslikke teadmisi abistava suhte praktiseerimiseks.
Saavutatav pädevustase:
Konsultant biodekodeerimises
Kohustuslik maht: 17 päeva.
Kursus aitab omandada teadmisi, et arendada või täiendada abistavat praktikat.
Moodulite sisu ja programm
Kogu õppe vältel tutvustatakse ja harjutatakse erinevaid protokolle.
Teemade järjestus on soovituslik; lõplik käsitlus sõltub grupi dünaamikast ja osalejate tasemest.
Module 1 – Printsiibid (3 päeva)
- Sümptomite bioloogiline tähendus
- Kaks meis koos eksisteerivat loogikat
- Bio-Sihtmärk
- Biošokk
- Sündmus ja sellele antud tähendus
- Esmased ja teisesed tunded
- Esmased ja teisesed vajadused
- 3A, 3P mudel
- Konfliktide perekonnad: programmeeriv, struktureeriv, vallandav
- Bioloogia kolm pettust
- Teraapia 5 sügavust
- Tripolaarsus: psüühika, aju, keha
- Elusolendi neli organiseerimise taset: fülo- ja ontogenees
- Procruste konflikt ja diagnoosikonflikt
Module 2 (3 päeva)
- Allergiad
- Autonoomne närvisüsteem
- Haiguse faasid: kaks bioloogilist, neli psühholoogilist faasi
- Põletik
- Bioloogia 1. tasand: ajutüvi
- Isekäivituv konflikt
- Krooniline väsimussündroom, aastapäevasündroom
- Kroonilisus ja puudulikkused
- Hirmukonflikt
- Mikroobid ja infektsioonid
Module 3 (3 päeva)
- Bioloogia 2. tasand: väikeaju
- Väikeajuga seotud organite funktsioonid
- Konfliktide kolm tasandit
- Epiline kriis
- Aju ja neuronid
- Peavalud, migreenid, tsefalgiad
- Aju kasvajad ja vähkkasvajad
- „Kustukumm ja tindipott“ meetafor
Module 4 (3 päeva)
- Bioloogia 3. tasand: uus mesoderm – ajuvalgeaine
- Kolmanda tasandi kudede skeemid ja tabelid
- Lateraalsus: vasak vs parem pool
- Lukustavad ja piiravad konfliktid
- Sissepääsuportaal bioloogiasse
- Sissejuhatus predikaatidesse
- Ravimid
Module 5 (3 päeva)
- Bioloogia 4. tasand: ektoderm
- Peamiste organite funktsioonid ja seos ajukoorega
- Ajukoore töö: hormonaalne tasakaal
- Valu
- Rasedus ja sünnitus
- Lateraalsus
Module 6 (3 päeva)
- Viie eelmise mooduli integreerimine
- Nõustaja sertifitseerimise läbimine
- „Tervenemise ristteed“
Esimese kuue mooduli õppeväljundid
Moodul 1
- selgitab sümptomi bioloogilist tähendust ja seostab seda isikliku kogemuse ja keskkonnaga;
- eristab kahte paralleelset loogikat (bioloogiline ja psühholoogiline) inimese toimimises;
- tuvastab biošoki ja sündmusele antud tähenduse;
- eristab esmaseid ja teisesi tundeid ning vajadusi;
- rakendab 3A ja 3P mudelit konfliktide mõistmiseks;
- kirjeldab konfliktide perekondi (programmeeriv, struktureeriv, vallandav) ja oskab tuua praktilisi näiteid;
- analüüsib bioloogia kolme „pettuse“ ja teraapia viie sügavuse tähendust;
- selgitab tripolaarsust (psüühika–aju–keha) ja elusolendi nelja organiseerimise taset;
- kirjeldab Procuste ja diagnoosikonflikti mustreid.
Moodul 2
- kirjeldab allergiate bioloogilist loogikat ja autonoomse närvisüsteemi rolli;
- selgitab haiguse kahte bioloogilist ja nelja psühholoogilist faasi;
- analüüsib põletiku tekkemehhanisme ja seost bioloogia 1. tasandiga (ajutüvi);
- tunneb isekäivituvat konflikti, kroonilise väsimussündroomi konflikti;
- seostab hirmukonflikti ja infektsioonide ilmnemist bioloogiliste mehhanismidega.
Moodul 3
- tunneb bioloogia teist tasandit (väikeaju) ja sellega seotud organite funktsioone;
- kirjeldab konfliktide kolme tasandit ja „eepilise kriisi“ fenomeni;
- selgitab aju, neuronite ja mikroobide rolli sümptomite kujunemises;
- analüüsib peavalude, migreenide, aju kasvajate ja vähkkasvajate bioloogilist tähendust;
- mõistab „kustukummi ja tindipoti“ metafoori teraapilises kontekstis.
Moodul 4
- kirjeldab bioloogia kolmandat tasandit (uus mesoderm, aju valgeaine) ja sellega seotud kudede skeeme;
- eristab vasaku ja parema kehapoole seoseid (lateraalsus);
- tuvastab lukustavad ja piiravad konfliktid ning teab nende lahendamise põhimõtteid;
- selgitab „sissepääsu“ bioloogiasse ja rakendab seda tööriistana;
- tunneb predikaatide kasutamise põhimõtteid ning oskab arutada ravimite mõju konfliktide lahendamisele.
Moodul 5
- kirjeldab bioloogia neljandat tasandit (ektoderm) ja ajukoorega seotud organite funktsioone;
- analüüsib ajukoore hormonaalse tasakaalu mehhanisme ja seoseid haigusprotsessidega;
- selgitab valu bioloogilist tähendust;
- seostab raseduse ja sünnituse protsesse bioloogilise dekodeerimise loogikaga;
- arvestab vasakukäelisuse eripära bioloogilise tõlgenduse kontekstis.
Moodul 6
- integreerib viie eelmise mooduli teooria ja praktika ühtseks arusaamaks;
- demonstreerib konsultandi tasemel oskust tuvastada bioloogilisi konflikte ja nende emotsionaalseid juuri;
- rakendab protokolle kliendijuhtumi analüüsimisel ja annab juhiseid enesevaatluseks;
- läbib konsultandi sertifitseerimise, tõendades pädevusele vastavate teadmiste ja oskuste praktilist kasutamist.
Teine õppeaasta – KONFLIKTOLOOGIA
Konfliktoloogia on erinevate süsteemide, organite ja kudede uurimine praktilise bioloogilise dekodeerimise vaatenurgast.
Iga moodul keskendub ühele konkreetsele elundkonnale.
Õpitakse vastava süsteemi anatoomiat ja füsioloogiat (bioloogilises tähenduses) ning selle levinumaid sümptomeid ja haigusi.
Osalejatele tutvustatakse ja harjutatakse süsteemipõhiseid algorütme.
Igas moodulis luuakse grupitööna nn „teekond“, et kinnistada tehnikat.
Saavutatav pädevustase:
Terapeutiline juhendaja biodekodeerimises
Spetsialiseerumine koosneb 8 moodulist, igaüks 3 päeva.
Koolitus sisaldab lisaks 4 ühepäevast supervisiooni, mille toimumise aeg lepitakse kokku kooli ja koolitaja vahel.
Moodulid
- Kardioloogia ja hematoloogia
- Pulmonoloogia ja günekoloogia + supervisioon
- Uroloogia ja androloogia
- Seedetrakt + supervisioon
- Neuroloogia ja immuunsüsteem
- Osteoloogia + supervisioon
- Endokrinoloogia
- Meeleorganid + supervisioon ja II taseme eksam
Õpilastele jagatakse konspekt, et innustada iseseisvat tööd.
Supervisioon
Teise tsükli jooksul viiakse läbi vähemalt 4 pädevuse eelhindamise päeva, kus:
- analüüsitakse õppurite toodud juhtumiuuringuid,
- iga osaleja saab esitada „juhtumi“ ja arutada oma kahtlusi seansi ülesehituse osas,
- õpetaja vastab teooriat puudutavatele küsimustele ja aitab selgitada keerulisemaid punkte,
- osalejad viivad läbi 15-minutilise praktilise sessiooni koos teise õppuriga.
Iga päev käsitletakse mitu juhtumit.
Terapeutilise juhendaja tiitli taotlejal on kohustus omada kogemust ka päris patsientidega.
Need kohustuslikud supervisioonid toimuvad konfliktoloogia töötoas.
Teise õppeaasta õpiväljundid
- On omandanud teadmised erinevate organite, kudede ja süsteemide anatoomia ning füsioloogia kohta bioloogilises tähenduses.
- Orienteerub erinevate organite, kudede ja süsteemide vahel bioloogilise dekodeerimise vaatenurgast.
- Valdab süsteemipõhiseid protokolle bioloogilist dekodeerimist silmas pidades
- Suudab ehitada üles „juhtumi“ põhise seanssi
Kolmas õppeaasta – TÖÖTOAD
Kolmas tsükkel koosneb mitmest seminarist erinevatel teemadel, mis aitavad mõista ja käsitleda teraapias esinevaid juhtumeid.
Saavutatav pädevustase:
Biodekodeerimise terapeut
Spetsialiseerumine koosneb 7 moodulist, igaüks 3 päeva.
Moodul „PROJEKTI – MÕTE“ (Projet Sens)
See käsitleb lapse eostamise ja sünni „projekti“ – vanemate teadvustamata kavatsusi ja ootusi, mis kujundavad lapse elu.
Õpiväljund:
Moodulil omandatu aitab mõista ja saada teadlikumaks, kuidas vanemate projektsioonid võivad suunata laste elu ja kuidas neist vabaks saada, et leida oma tõeline elutee ja isiklikud eesmärgid.
Moodul „MÄLU TSÜKLID“ (Cycles mémorisés)
Igal haigusel on bioloogiline, tsükliline ja põlvkondadeülene tähendus.
Marc Fréchet tõi esile alateadlikud rütmid, mis meid juhivad (hingamine, südamelöögid, eluperioodide tsüklid).
Traumaatilised sündmused võivad luua „mälutsükleid“, mis ärkavad teatud perioodilisusega ja toovad kaasa emotsioone, korduvaid olukordi ja seletamatuid tegusid.
Seminaris uuritakse neid tsükleid, perekonna genealoogiat ja laste sünnijärjekorra mõju läbi isikliku töö.
Õpiväljund:
Moodulil omandatu aitab mõista „Mälu-tsüklite“ olemust, erinevaid seoseid ning mustreid. Võimaldab omandada protokollide teostamist, „Mälu-tsüklite“ mustrite restruktureerimiseks
Moodul – „ÜLEKAAL“ (Surpoids)
Käsitletakse ülekaalu ja toitumishäirete bioloogilist mõtet ja emotsionaalset päritolu.
Tavapärased dieedid ei anna püsivat tulemust, sest sisemised konfliktid jäävad lahendamata.
Bioloogiline dekodeerimine otsib ülekaalu sügavamaid põhjuseid: emotsionaalsed konfliktid, adaptiivsed käitumismustrid, alateadlikud sõnumid ja piiravad uskumused.
See töötuba on mõeldud nii ülekaalulistele kui terapeutidele, kes soovivad teemat sügavuti mõista.
Õpiväljund:
Mooduli käigus omandatu võimaldab aru saada ülekaalu bioloogilisest funktsioonist ja selle tähendusest, õpetab rakendama protokolle emotsionaalsete konfliktide leidmiseks ja vabastamiseks. Omandatu annab eeldused piiravate uskumuste märkamiseks ja lukustavate konfliktidega töötamiseks. Kõik päädib võimekuse saavutamisega, tervikliku ja individuaalse strateegia kujundamisel.
Moodul – KÄITUMISHÄIRED
Käitumishäired on bioloogiliste konfliktide ilming, mis ei ole saanud avalduda ei kehas ega ajus.
Selles töötoas uuritakse kergemaid vaimseid häireid, mida võib kohata kõigil inimestel, ning ka raskemaid häireid, et osata eristada juhtumeid, mida me ei saa käsitleda.
Mooduli kestus on 4 päeva.
Õppeväljund:
Annab ülevaate bioloogiliste konfliktide seostest erinevate bioloogiliste tasanditega, ning pakub võimalikke biodekodeerimise teekondi lahenduste leidmiseks
Moodul – MIKS OLLA TERAPEUT
See koolitus on suunatud abistavate elukutsete spetsialistidele, et muuta oma töö loovamaks, rahuldust pakkuvamaks ja edukamaks. Teadvustada alateadlikke motiive, mis ajendavad tegelema abistava töö või terapeuditööga.Valgustada enda samastumist terapeudi rolliga: kas on vajadus olla päästja. Kujundada professionaalne hoiak: arendada oma isiksuslikke ja praktilisi oskusi. Avastada teraapia neli „ilmakaart“ ning mõista ülekannete mehhanisme.
Õpiväljund:
See peamiselt praktiline koolitus aitab luua isiklikke ja loovaid strateegiaid, avada täielikku terapeudi potentsiaali ning kogeda iga terapeutilise suhte ainulaadsust ja ehtsust.
Moodul – USKUMUSED
See koolitus hõlmab endas teoreetilisi selgitusi, definitsioone, protokolle ja praktilisi harjutusi, et osalejad saaksid töötada omaenda piiravate uskumustega. Koolitus aitab leida vastused küsimustele kuidas tekivad „tõed“ meie enda ja ümbritseva maailma kohta ning kuidas muuta piiravaid uskumusi, et taastada vabadus ja iseenda terviklikkus.
Õpiväljund:
Õpitakse märkama uskumusi, mõistma nende struktuuri ja päritolu, erinevaid vorme ning loomise hetke ja põhjust. Tutvutakse protokollidega piiravate uskumuste restruktureerimiseks.
Moodulite loetelu ei ole lõplik – programm võib sisaldada ka teisi töötubasid, nt „Viljatus ja paarisuhte probleemid“, „Depressioon“ jne. Moodulite loetelu kujundatakse vastavalt õppurite pädevustele, ootustele ja ühiskondlikele vajadustele.